مقاله امروز ویکی دمی، درباره راهکارهای سئو است که می*تواند شما را به رتبه های اول گوگل برساند. این تکنیک ها حاصل سالها تجربه*ی تیم ویکی دمی و فعالیت های عملی است که روی پروژه های مختلف انجام داده است. استفاده از این راهکار ها می*تواند بازدید زیادی برای سایت شما به وجود آورد.
اگر در ابتدای راه سئو هستید و همچنین در حال یادگیری مقدمات سئو، این مقاله فعلا مناسب شما نیست و بهتر است که ابتدا موضوعات بخش آموزش سئو را مطالعه کنید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.
راهکارهی سئو
برای اینکه بتوانید سئو را تعریف کنید، نیازی نیست که حتما یک کارشناس یا متخصص سئو باشید. همه کسانی که با فضای کسب و کار آنلاین، تبلیغات، تولید محتوا و بازاریابی محتوا در ارتباط هستند می توانند تعریفی از سئو داشته باشند. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization بوده که به معنی بهینه کردن موتورهای جستجو می باشد و در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که برای رسیدن به جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل، انجام می گردد. در ابتدا ممکن است مفهوم سئو ساده به نظر بیاد اما همین مفهوم ساده، شامل پیچیدگی های زیاد و همچنین راهکارهای سئویی است. دانش سئو هر روز، گسترده تر و عمیق تر از روز قبل میشود و برای درک کامل آن نیاز به مطالعه مداوم و همچنین دقت بیشتری در تغییرات گوگل می باشد. دنیای سئو خیلی پویاست یعنی قوانین و تکنیک هایی که امسال برای شما مفید بوده است ممکن هست در سال آینده قابل استفاده نباشند.
پس شما همیشه باید به فکر راهکارهای سئویی جدید باشید تا در فرایند آپدیت شدن سئو و به روز شدن آن دچار چالش های سنگین نشوید و سایت شما، همیشه حرکت رو به رشد داشته باشد.
اگر دید کاملی در مورد سئو ندارید ابتدا مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید و بعد به این مقاله برگردید و تکنیک هایی که به شما می گوییم را بخوانید.
جدید ترین راهکارهای سئو
بر اساس آماری که Optify منتشر کرده است، بیش از 60 درصد کلیک ها تنها روی 5 نتیجه اول گوگل می باشد. با توجه به این آمار، رسیدن به صفحه اول گوگل برای هر کسب و کاری موضوع بسیار مهمی است. برای اینکه در صدر جستجوها باشید باید همیشه به روز و آپدیت بود. معیارهای زیادی وجود دارد که باید حواس شما به آن ها باشد، مانند محتوا، کلمات کلیدی،بک لینک و غیره. وقتی که همه این موارد را رعایت کنید و از بهترین راهکارهای سئو استفاده نمایید، می توانید در لیست اولین نتایج جستجو قرار بگیرید و به راحتی از رقبای خود سبقت بگیرید.
شما باید این مورد را بدانید که استراتژی سئو برای هر سایتی با سایت دیگر متفاوت می باشد و یک راهکار کلی برای همه سایت ها وجود ندارد. بهتر است که راهکارهای سئو سایتتان را بر اساس آنالیزی که انجام میدهید مانند آنالیز سایت خودتان، سایت های رقیب و هر چیز دیگری مثل تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی ساخت بک لینک و….،را ایجاد کنید.
در سئو، روش های جدیدی به وجود می آید که شما نمی*توانید با یادگیری چند روش تصور کنید که برای همیشه می*توانید از آن ها استفاده کنید و هر سایتی را که بخواهید با آن روش ها، قوی کنید. در شرایط مختلف، راهکارهای مختلف به وجود می آید که برای تسلط به همه این موارد بهتر هست که همیشه آپدیت بود.
مهمترین راهکارهای سئو با تجربه کاربر
یکی از الگوریتم های گوگل به نام گوگل دنس (google dance)، وظیفه ای بسیار جالب بر عهده دارد. گوگل دنس، سایت ها را در نتایج جستجو جا به جا می*کند یعنی سایت را از صفحه اول به صفحه دوم و یا از صفحه دوم به صفحه اول منتقل می کند، یا به شکل های محتلف همین کار را انجام میدهد. حالا شاید سوال شما این باشد که این چه کار بی فایده ای بوده و کجای این موضوع، یکی از مهمترین راهکارهای سئو است.
گوگل همیشه سایت هایی که در صفحات دوم و سوم هستند، مخصوصا سایت هایی که قدمت بالایی ندارند را برای مدتی کوتاه به صفحه اول گوگل می آورد و در معرض دید کاربر ها قرار میدهد.
سپس تمامی رفتار های کاربران را با توجه به تغییر جایگاه، تحلیل و بررسی می کند، و همچنین آنالیز کاملی از تجربه بازدید کننده ها، مرتبط بودن کلمات سرچ شده با آن سایت ها و موارد دیگری که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را مورد بررسی قرار میدهد.
نکات مورد بررسی از دید گوگل
برای گرفتن رتبه در گوگل و رسیدن به صفحه اول، باید تکنیک هایی را که مورد نظر گوگل است و تعدادی از آن در زیر آمده است را در نظر بگیرید.
راهکارهای سئو و نرخ کلیک(ctr)
گوگل بعد از اینکه سایت ها را با استفاده از الگوریتم google dance به صفحه اول آورد، سپس نرخ کلیک آنها را مورد برسی قرار میدهد تا ببیند این سایت ها تا چه اندازه میتوانند برای کاربران جذاب باشند و چه میزان کلیک را میتوانند به خود اختصاص دهند. پس یکی از راهکارهای سئو که به صورت غیر مستقیم تاثیر گذار است استفاده از عنوان های جذاب و بالابردن نرخ CTR است.
مدت ماندگاری کاربر در سایت (Time on site)
یکی از راهکارهای سئو، بررسی ماندگاری کاربر در سایت می باشد. هنگامی که کاربران وارد سایت شما می شوند، باید از تکنیک هایی استفاده نمایید که مدت زمان حضور کاربر را بیشتر نماید، یعنی مطالب سایت شما باید به گونه ای باشد که برای کاربر جذاب بوده و تمایل به خواندن و صرف کردن در سایت شما را داشته باشد، مثلا یک مقاله 4 هزار کلمه ای را در نظر بگیرید، کاربری بعد از ورود به این صفحه بعد از گذشت 40 ثانیه از صفحه خارج شده است. خب از نظر الگوریتم های گوگل، محتوای شما نه کاربر پسند بوده، نه کارامد بوده و نه نیاز مخاطب را رفع کرده است.
برای این مورد سعی کنید تا آنجایی که امکان دارد محتوای صفحه را کاریر پسند ایجاد کنید و حتما از این راهکار ها در سایت خود استفاده کنید.
Time on site
درگیر کردن کاربر با سایت
سعی کنید در صفحات اصلی، کاربر ها را با سایت در گیر کنید. این کار تاثیر های چند جانبه ای مانند افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت، رضایت کاربر ها از صفحه و اطلاعات صفحه سایت و موارد دیگری نیز دارد.
مثلا سعی کنید در صفحه های سایت خود، از ویدئو یا پادکست استفاده کنید، اینفوگرافی های جذاب تولید کنید و یا به صورت کلی، هر کاری که حس میکنید کاربران را با محتوای سایت و صفحه های سایتتان درگیر می*کند استفاده نمایید، تا این حس به گوگل داده شود که یک تجربه کاربری خوب برای مخاطبان خود فراهم کرده اید.
نکته ای که باید به شما بگویم این هست که در تمامی تکنیک هایی که در ادامه مقاله به شما گفته می شود، همیشه در نظر بگیرید چه طوری بهترین تجربه را برای کاربران سایت خود ایجاد کنید و تجربه کاربری، یکی از جدیدترین راهکارهای سئو 2019 است و به صورت غیر مستقیم روی خیلی از فاکتور های سئو تاثیر خیلی بالایی دارد و در همین مقاله بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
معرفی راهکارهای سئو با استراتژی اختصاصی
در همه*ی کارها داشتن یک “استراتژی”، مسیر پیروزی را برای آن کار هموار میکند. استراتژی سئو سایت شما با استراتژی سایت دیگران نیز کاملا متفاوت بوده و هر سایتی دارای یک استراتژی اختصاصی و منحصر به فرد نیز دارد. چرا سایت ها دارای یک استراتژی اختصاصی هستند؟
در جواب سوال بالا باید بگوییم که چون جنس سئو در موضوعات مختلف با یکدیگر فرق دارد و حتی رقیب ها هم در هر حوزه، رفتار های مختلفی دارند، گوگل با کمک گرفتن از الگوریتم رنک برین متوجه تغییر رفتار کاربران در حوزه های مختلفی می شود، حالا منظور چیست؟
یعنی یک کاربر خاص، هنگامی که دنبال ۲ تا موضوع در دو حوزه مختلف می گردد به روش های مختلفی سرچ کرده که در این حالت، rank brain با توجه به این سرچ ها میفهمد که نیاز اصلی کاربر در هر حوزه چه بوده است.
مثلا سرچ کاربران برای خرید لپ تاپ، ابتدا لپ تاپ دست دوم و گیمینگ و … را جستجو می کنند و در مراحل بعدی وارد برند میشوند، اما وقتی همون کاربران میخواهند گوشی موبایل بخرند ابتدا با برند، جستجوی خودشان را انجام میدهند و این جستجو با روش قبل متفاوت است. داشتن یک استراتژی اختصاصی برای هر سایتی، از راهکارهای سئو محسوب می شود.
روش های جدید در سئو
راهکار های سئو
ما در ویکی دمی یک استراتژی اختصاصی که یکی از راهکارهای سئو است را برای یک مجله اینترنتی در زمینه آرایشی و بهداشتی ایجاد کردیم و بعد از پیاده سازی کامل، رشد قابل توجهی ایجاد شد که در تصویر زیر می توانید مقایسه ۴ ماهه روند رشد را بعد از پیاده سازی استراتژی با ۴ ماه قبل از پیاده سازی ببینید. این تصویر از گوگل آنالیتیکس این سایت گرفته شده تا درصد روند رشد را به صورت دقیق بتوانید مشاهده کنید.
روش های جدید سئو
بعد از به نتیجه رسیدن این استراتژی ما تصمیم گرفتیم که دقیقا همین استراتژی را برای مجله اینترنتی دیگر که موضوع عمومی داشت و بیشتر در زمینه کد تخفیف فعالیت داشت (به نام مگ و بن) پیاده کنیم و سپس نتیجه را بررسی کردیم.
بعد از پیاده سازی کامل و ماه ها فعالیت متوجه شدیم که نتیجه*ی دلخواه ایجاد نشد و سایت، رشد چشمگیری نداشت، حال علت این امر چه بوده است؟ علت اصلی این مشکل، استفاده از یک استراتژی برای هر دو مجله اینترنتی بوده است. با این روش، سایت مگ و بن نتوانست از رقیب های خود جلو بزند و فقط در تعدادی سرچ محدود توانست رتبه های بالایی به دست بیاورد که می*توانید با مشاهده تصویر زیر که از سرچ کنسول مگابن گرفته شده، روند رشد را مشاهده کنید.
آموزش سئو برای مبتدی ها (مفاهیم سئو مبتدی)
تکنیک های سئو 2019
حال، یکی از مهمترین تکنیک های سئو در سال 2019 داشتن یه استراتژی خیلی خوب و اختصاصیه که واقعا تاثیر بالایی در روند رشد سایتتان دارد.
خوب حالا که سئو انقدر مهم هست، بیایید نگاهی به بهترین تکنیک های سئو بندازیم که به بالا رفتن رتبه جستجوی شما در سال 2019 کمک می کند:
در وبلاگ خود پست های طولانی بنویسید
کارشناسان سئو همیشه بر کیفیت محتوا تاکید زیادی دارند. خوب در اینکه کیفیت محتوا یکی از مهمترین عوامل در بهبود رتبه جستجو و جزء یکی از راهکارهای سئو است شکی نیست، اما با این حال نمی توانید اندازه محتوا را هم نادیده بگیرید. وبلاگ های جامع که موضوع خاصی را بطور کامل پوشش میدهند می توانند به کسب رتبه جستجوی بهتر به شما کمک نمایند. برای درک بهتر ارتباط اندازه و رتبه بندی محتوا، Backlinko یک پژوهش انجام داده است و بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش این بود که پست هایی که در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گرفتند به طور متوسط 1890 کلمه داشتند.
البته نباید انتظار داشته باشید که پست های طولانی، باعث افزایش جادویی رتبه شما در نتایج جستجو باشند، این تکنیک سئو به تنهایی موفقیتی را تضمین نمی کند. برای اینکه این تکنیک به خوبی جواب دهد، باید تعادل خوبی بین کیفیت و کمیت محتوای شما برقرار باشد.
لازم به ذکر است که اگر محتوا طولانی باشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، نتیجه عکس داده و کاربر حوصله مطالعه کل مقاله را نخواهد داشت و ترجیح میدهد که از سایت خارج شده و وارد سایت دیگر شود، پس هیچ وقت کیفیت را فدای حجم مقاله نکنید.
پیشنهاد میکنیم که مقاله آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.
یکی از راهکارهای جدید سئو در سال 2019، این هست که محتوای طولانی اگر تولید می*کنید به صورت یکجا در سایت منتشر نکنید. مثلا محتوایی نوشتید که 5 هزار کلمه دارد، برنامه ریزی خودتان را به این شکل انجام دهید که 2 هزار کلمه را ابتدا در سایت قرار داده و بقیه مطلب را به صورت آپدیت های متوالی در فواصل زمانی منظم به مقاله اضافه کنید. این مورد باعث میشود که محتوای شما از نظر گوگل ارزشمند شناخته شده و گوگل همیشه محتوای آپدیت شده را دوست دارد و به مخاطب نشان میدهد.
درباره ما
سایت پشتیبانی پرستاشاپ فارسی خدمات رایگان خود را در سال 1392 با عنوان"انجمن پشتیبانی پرستاشاپ فارسی" در ایران آغاز نمود و از آن لحظه تا کنون همواره سعی در به کارگیری شیوه هایی نوین داشته و به عنوان اولین بومی کننده پرستاشاپ در ایران همواره در نشر و توسعه این فروشگاه ساز کوشا می باشد.