سلام عرض می*کنم خدمت شما دوستان عزیز. در ادامه پست های آموزش سئو و همچنین بهینه سازی سایت در خدمت شما عزیزان هستیم. بعد از حدود 3 هفته برگشتیم به فعالیت دوباره. شدیدا در حال تولید محتوا و تغییرات بودیم تا بهترین مطالب برای شما بنویسیم. در ادامه*ی مطالب با موضوع ریچ اسنیپت گوگل (Rich Snippet) و تأثیری که در سئو سایت دارد.


حتماً شده عبارتی را در گوگل جستجو کنید و متوجه شوید که بعضی از سایت ها نمایش*شان در گوگل با سایر سایت ها تفاوت دارد. مثلاً بعضی سایت ها در نتایج جستجو ستاره دارند. یا بعضی دیگر در نتایج قیمت دارند، تاریخ دارند و … سایت هایی که در نتایج جستجو متفاوت هستند در کد های HTML سایت، rich snippet قرار داده اند. پس تا به اینجا متوجه شدیم که ریچ اسنیپت ها (rich snippets) کد های html ای هستند که برای نمایش داده شدن متفاوت در گوگل استفاده میشوند.

اما چرا استفاده ریچ اسنیپت ها مهم است؟



گوگل این نوع از نمایش را برای کاربران قرار داده تا با استفاده از این نوع نمایش تشخیص دهند که کدام سایت مشکلاتشان را برطرف خواهد کرد.


اما برای شما که سایت دارید ریچ اسنیپت چطور میتواند به شما کمک کند؟


در حالت معمولی جستجو هر سایت در گوگل دارای ۳ ویژگی برای نمایش است:


تگ عنوان (title tag)
متا توضیحات (meta description)
آدرس سایت (URL)


ولی زمانی که ریچ اسنیپت برروی سایتی پیاده سازی میشود، نتیجه باعث متفاوت تر شدن سایت در نتایج گوگل میشود و بر اساس نتایج بدست آمده مشخص شده که کاربران بیشتر برروی این سایت ها کلیک میکنند.


برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .



کلیک شدن بیشتر برروی سایت شما در نتایج باعث بالا رفتن نرخ کلیک (CTR) میشود که یکی از فاکتور های سئو بشمار میرود.

بسیاری از سئوکار ها تصور میکنند که پیاده سازی ریچ اسنیپت میتواند باعث بهبود رتبه سایت در سرچ شود. در صورتی که گوگل در مطلبی منتشر کرد که پیاده سازی ریچ اسنیپت بطور مستقیم جزو فاکتور های سئو نیست.


پس مشخص شد که ریچ اسنیپت های گوگل میتوانند نرخ کلیک شما را افزایش دهند اما بصورت مستقیم برروی جایگاه سایت شما تاثیرگذار نیستند.

انواع ریچ اسنیپت گوگل
برای اینکه ریچ اسنیپت برروی سایتتان پیاده سازی کنید، کار هایی که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد را انجام دهید:


یک نوع از ریچ اسنیپت را انتخاب کنید


ریچ اسنیپت ها انواع مختلفی دارند، بعضی ها بصورت ستاره هستند، بعضی بصورت قیمت، تاریخ و …


برای اینکه ریچ اسنیپت برروی سایتتان پیاده سازی کنید ابتدا باید ببینید که چه نوع از اسنیپتی مناسب کار شماست.


در ادامه ۸ نوع از ریچ اسنیپت های گوگل پر طرفدار را برای شما خواهیم گفت:


ریچ اسنیپت نظرات (Review): بسیاری از افراد این ریچ اسنیپت را به نام ریچ اسنیپت ستاره میشناسند، زیرا در پایین آدرس سایت شما در گوگل ۵ ستاره نمایش داده خواهد شد.


این ریچ اسنیپت بر اساس نظرات کاربران برای شما نمایش داده میشود.

اگر ریچ اسنیپت درست پیاده شود تعداد نظرات برای نمایش این ریچ اسنیپت مهم نیست و با یک رای هم در نتایج نمایش داده میشود.

ریچ اسنیپت محصول (product markup): برای اینکه در نتایج جستجو قیمت محصولات را به کاربر نمایش دهید میتوانید از این ریچ اسنیپت استفاده نمایید.

ریچ اسنیپت top stories: این ریچ اسنیپت در حقیقت داغ ترین خبر هاست و برای سایت های خبری و مهم ترین اخبار مورد استفاده قرار میگیرد.

حال [تنها کاربران انجمن می توانند لینک و عکس ها را مشاهده کنند تنها در 10 ثانیه ثبت نام کنید . ] در خدمت شماست