کاربری
کاربر گرامی به انجمن پشتیبانی پرستاشاپ - انجمن پرستاشاپ فارسی خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
تبلیغات در اینترنت Panypay

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: نکته هایی ارزشمند در مورد طراحی یک لوگو حرفه ای

  1. #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif
    کاربرسایت
    تاریخ عضویت
    مهر 1395
    نوشته ها
    7
    سپــــــــاس
    0
    تشکر شده 3 بار در 3 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 0 تاپیک

    نکته هایی ارزشمند در مورد طراحی یک لوگو حرفه ای

    در ایـن مطلب میکوشیم تا شما عزیزان را با روشهای طراحی لوگو بیشتر آشنا کنیم .همچنین در ادامه ایـن نوشته به نکاتی ارزشمند و سودمند در زمینه طراحی لوگو میپردازیم.



    برای طراحی لوگو کلیک بکنید



    نکاتی در مورد طراحی لوگو

    طراحی لوگو بخشی از معمول ترین پروژه های یک طراح وب است . ما بعضی از نکات ارزشمند طراحی لوگو را در ایـن مقاله ارائه کـرده ایم که از نظـر ات و تجربیات طراحان پیشرفته است . اما نمی توان همه ایـن توصیه ها را در همه پروژه های هنری به یک میزان مورد دقت قرار داد. در ایـن مقاله راهکارهای اولیه برای شروع کار طراحی یک لوگو را برای شما گردآوری کـرده ایم که به شما کمک می نمایـد کار خود را با برنامه ریزی و پس زمینه فکری ضروری و ضروری شروع کنید.




    وقت ی هموقت روی تعدادی پروژه کار می بکنید ؛ همین طور میتوانید برای اتمام آن ها از راه های میانبرهای استفاده بکنید . ما توصیه می کنیم از طریق قوانین و راه های متعارف پیش بروید تا روند کار یکنواخت؛ وقت بندی شده و بدون هیچ چالشی ادامه پیدا نمایـد . برای مثال استفاده از گرافیک های کلیپ آرت به ظاهر مثل یک میانبر عمل می نمایـد ؛ اما چنانچه بعدا مدقت شدید ایـن تصویر برای چنین پروژه ای مناسب نیست تکلیف چیست؟ حتما نمونه هایی از ناکامی ها و غلط اتی که به دلیل استفاده از راه کارهای میانبر در طراحی رخ داده هست را مشاهده کـرده اید.


    ۱ لوگو را راحت طراحی بکنید

    لوگویی که دارای جزییات زیاد و پیچیده هست نه تنها به سختی طراحی می شود بلکه به سختی به خاطر سپرده شده به یاد آورده می شود . چرا وقت خود را با طراحی یک لوگوی پیچیده و پر از جزییات تلف کنیم در حالی که همه ما می دانیم که یک لوگوی راحت جذابیت ویِژه ای دارد؟ وقت ی کوشش می بکنید یک طراحی کاملا راحت انجام دهید؛ مدقت می شوید که ایـن کار به مراتب سخت تر است . طرح های راحت از نشانه های یک طراح خوب می باشند و ایـن حقیقت را نشان می دهند که ذهن طراح بر طبق ایده های موجود در مورد یک شغل و یا کار تجاری؛ قادر به راحت سازی ایده های پیچیده است .


    ۲ سایز؛ یکـی از عناصر مهم

    به یاد داشته باشید که یک لوگو بایستی در سازهای مفرق تولید شود- برای سربرگ کمپانی؛ ویِژه وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. چنانچه طرح لوگو بسیار پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس کوشش بکنید لوگو را در میزان های مفرق ارائه بکنید ؛ چون ایـن مسئله برای یک مشتری با تجربه ارزش زیادی دارد.




    ۳ نسبت طول و عرض

    لوگوهایی که کوتاه و پهن می باشند و یا بـار یک و بلند؛ از نظـر بصری گیج کننده اند و تعادل بین نسبت طول و عرض در آن ها رعایت نشده است . ضروری نیست همواره در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود اما وجود یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی مطلوب و دلپسند از ارزش ویِژه ای برخوردار است . بهتر هست کار را با یک شکل هندسی راحت شروع کنید. لوگوهای مربع شکل به میزان لوگوهای دایره ای اثر گذار و زیبا می باشند .


    ۴ ویژگیها مجزا

    چنانچه مشتری از شما خوهست که در طراحی لوگو از اشکال گرافیکـی و متن به یک میزان استفاده بکنید ؛ توصیه می کنیم روی همه اجزا به طور جداگانه کار بکنید ؛ مگر ایـن که بتوانید از پس همگی آنها در کنار برآیید. بهتر هست روی هر یک از مورد های متن و شکل به طور مستقل کار بکنید . پس در انتها همگی را در کنار قرار داده و طرح را کامل بکنید . ایـن یکـی از مسائل ی هست که ممکن است در زمینه طراحی لوگو به شما توصیه شود.





    ۵ مخاطب هدف را در نظـر داشته باشید

    اکثرا دلیل ایـن که فردی درخوهست طراحی یک لوگو جدید می نمایـد ایـن هست که احساس می نمایـد لوگوی فعلی دیگـر قدرت تاثیرگذاری خود را از دست داده است . ممکن است شرکای یک شرکت تغییر کـرده باشند و یا ممکن است بعضی از ارزش های با ارزش و اصولی آن تغییر پیدا کـرده باشد. اما اصل اولیه طراحی هر لوگو در نظـر گرفتن مخاطب هدف هست نه تنها تامین کردن مورد های ضروری برای بالا بردن فشیوه کمپانی. کوشش بکنید تا میزان امکان ایـن مسئله را در وقت طراحی لوگو در نظـر داشته باشید. شما به عنوان یک طراح بیشترین صلاحیت در مورد تصمیم گیری دربـار ه ایـن موضوع؛ یعنی ارائه یک لوگوی مناسب برای اثبات امکانات یک شرکت به جامعه را دارا می باشید .


    ۶ ماهیت شرکت را در نظـر داشته باشید

    یک شرکت دارای ارزش های اصولی و بنیادی هست که همواره کوشش می شود آن ها را در تاریخچه آن شرکت آن ها برجسته و زنده نگه دارند. وقت طراحی لوگو؛ طراحی بایستی ایـن ارزش ها را مد نظـر داشته و آن ها را در طرح خود ظهور دهد. بهتر هست بعضی از مسائل دارای ارزش را با مورد های دیگـر ترکیب نمایـد . ضروری به ذکر هست که یک لوگوی هندسی که برای مدرسه و یا تدریس جبر و مواجهه کارکرد خوبی دارد؛ برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان قرار دارد کلا مناسب نیست.





    ۷ لوگو بایستی اثر فوری روی بیننده بگذارد

    ایـن مورد یکـی از علایم یک لوگوی خوب است . لوگو بایستی بلافاصله بیننده را تحت اثر قرار دهد. طرح لوگو بایستی به گونه ای باشد که در چند ثانیه اثر خود را روی بیننده اعمال نمایـد . باز چنانچه طرح لوگو پیچیده باشد طوری که اشویِژه برای فهم مفهوم آن مجبور به جستجو و کاوش باشند؛ احتما لا اثر مطلوبی نخواهد داشت. به ویِژه امروزه که در جهان یی زندگـی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند؛ بیننده بایستی برای فهم و جمع بندی موضوع وقت کمی را صرف نمایـد .


    ۸ لوگو را Tag Line (توضیح کوچک زیر لوگو) نکنید

    ایـن مورد مشکلی ایجاد نمی نمایـد اما جزو طرح لوگو به شمار نمی رود. وقت ی قصد طراحی یک لوگو را دارید؛ یکـی از اهداف شما ایـن هست که مفهوم و مفهوم ارزش های با ارزش شرکت را تا میزان امکان راحت سازی بکنید . شکی نیست وقت ی که سایز لوگو را برای استفاده روی یک اتوماتیک کم شدن می دهند؛ Tag Lineها به طور محسوسی غیر قابل تشخیص شده و به عبـار ت دیگـر ناخوانا می شوند. Tag Line یا لب مطلب؛ را می توان در جاهایی که فضای بیشتر ی برای چاپ وجود دارد مثل فکس ها و یا سریرگ ها مورد استفاده قرار داد.





    ۹ رنگ ها را جزو اولویت های انتها قرار دهید

    در حالی که با دقت فکر کردن در مورد رنگ یک لوگو کار عالی ی است؛ اما بایستی به یاد داشته باشید که ممکن است ایـن لوگو توسط یک چاپگر سیاه و سفید دفتری چاپ شود. پس ؛ کوشش بکنید شکل و فرم طرح لوگو را اولویت نخست خود قرار دهید. رنگ در ارزش پایین تر قرار دارد. همواره رنگ ها را می توان در انتها کار و در مراحل پایانی پروژه کلا ح کرد و یا تغییر داد.

    طراحی لوگو , لوگو , آرم , نشانه , اصول طراحی لوگو , طراحی حروف لوگو , رنگ لوگو , سفارش لوگو , کاربرد های لوگو , طراحی لوگو , طرح لوگو



    ۱۰ رنگ ها را با دقت بکاربرید

    اکثرا هر شرکت قبلا یک هویت صنفی و یک رنگ صنفی داشته است . ایـن مورد در وقت انتخاب رنگ برای لوگو کمک زیادی به طراحی می نمایـد . وقت ی رنگ بندی خاصی برای طراحی لوگو نداشته باشید؛ بایستی لوگو را در رنگ های مفرق به مشتری نشان دهید. حتما شما دوست ندارید از رنگ هایی با شدت بالا که سبب پیچیده و زننده شدن طرح لوگو در وقت چاپ روی یک صفحه و یا آگهی تبلیغاتی می شود استفاده بکنید .


    ۱۱ به رنگ های چاپی فکر بکنید

    درجات معین ی از رنگ های وب وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. تجربه به ما یاد داده هست که برترین شیوه برای بررسی ایـن که رنگ های مطمئن وب در وقت چاپ چطور به نمایش داده می شوند؛ ایـن هست که خودتان لوگو را چاپ بکنید . چرا بایستی منتظر بمانید که مشتری ایرادها و مسائل آن را کشف و آن را به شما بازگرداند. بهتر هست لوگو را با یک دستگاه چاپگری که دارای رنگ های بنیادی هست چاپ بکنید تا نتیجه را مشاهده بکنید . به یاد داشته باشید که برترین کیفیت رنگ را همین طور میتوانید روی یک کاغذ با کیفیت عکس بدست آورید.





    ۱۲ طرح و مفهوم لوگو بایستی تا میزان امکان سبک باشد

    ایـن که لوگویی که طراحی می بکنید دارای مفهوم باشد عالی است . در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طرح لوگوی راحت کار راحتی نیست. ایـن چیزی هست که بایستی در حرف های اولیه با مشتری به آن بپردازید. آنها را متقاعد بکنید که هر چه لوگو راحت تر باشد اثر بیشتر ی روی بیننده می گذارد. چنانچه به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی ایـن ترنت قرار داده شده اند دقت بکنید ؛ خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های راحت ای برخوردارند که یک ایده راحت در پشت آن پنهان است . هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همـان نسبت پیچیده؛ آشفته و گیج کننده خواهد شد.


    ۱۳ تبلیغات

    ایـن آخرین وهله از یک لوگوی موفق و قدرتمند است . هر چه وقت ی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف نمایـد بیشتر باشد؛ میزان ضبط و نگهداری آن در ذهن او بالا می رود. فکر می بکنید چرا لوگوی شرکت Nike تا ایـن میزان موفق و دارای نمای آیکونی شکل است؟ آیا تنها به آن دلیل هست که یک لوگوی بزرگ و مشهور است؟ مطمئنا دلیل ماندگاری ایـن لوگو ایـن هست که از طریق تبلیغات تجاری که در تلویزیون و آگهی تبلیغاتی چاپی و بنرهای زیاد دائما در معرض دید اشویِژه است . چنانچه چه ایـن مورد خارج از کنترل طراح است؛ اما وقت طراحی لوگو فکر بکنید آن را برای شرکت خودتان طراحی می بکنید .

    کاربر مقابل پست ravi50900 عزیز را مفید دانسته و آن را پسندیده است:



  2. #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif
    کاربرسایت
    تاریخ عضویت
    آذر 1395
    نوشته ها
    1
    سپــــــــاس
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 0 تاپیک
    سلام دوست عزیز.مطلب مفیدی بود.سپاس

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

سایت پشتیبانی پرستاشاپ فارسی خدمات رایگان خود را در سال 1392 با عنوان"انجمن پشتیبانی پرستاشاپ فارسی" در ایران آغاز نمود و از آن لحظه تا کنون همواره سعی در به کارگیری شیوه هایی نوین داشته و به عنوان اولین بومی کننده پرستاشاپ در ایران همواره در نشر و توسعه این فروشگاه ساز کوشا می باشد.

session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
پیاده سازی ، پشتیبانی و تنظیم توسط :پرستاشاپ فارسی طراحی شده توسط رامین محمدی